Här kan du läsa de vanligast förekommande frågorna och svaren. Hittar du inte svar på din fråga här så är du alltid välkommen att kontakta oss.
Det finns en mycket liten andel fordon som inte är lämpliga för TracGrabber. Det är viktigt att se till att TracGrabber och remmen har tillräckligt med utrymme för att rotera fullt ut utan störningar från andra delar på ditt fordon.
Så länge det finns hål i hjulet för att remmen ska gå igenom kommer de att passa på stålfälgar. Navkapslarna bör tas bort före användning.
Vi rekommenderar att du placerar en TracGrabber på vart och ett av de drivande hjulen. Detta försäkrar att hjulet kommer att nyttja fördelarna av TracGrabber så att du kan komma loss, oavsett vilket hjul kraften appliceras på. Annars finns risken att hjulet utan TracGrabber bara snurrar runt.
Du behöver inte ha två par, men det rekommenderas starkt för att komma loss från de tuffaste situationerna.
Under normala förhållanden om TracGrabber används vid första tecknet på att du kört fast (så snart däcken börjar tappa grepp och snurra), och innan ett fordon är helt kört i botten – kommer TracGrabber att få dig loss.
TracGrabber har utformats för att fungera i lera, sand, is och snö.
Det tar bara några minuter att installera TracGrabber.
TracGrabber kan användas om och om igen men det är viktigt att inspektera före varje användning att de inte har alltför stort slitage.
TracGrabber kommer att fungera både framåt och bakåt. Du bör ta den kortaste vägen med minst motstånd för att komma tillbaka till stabil terräng.
TracGrabber är utformade för att enkelt installeras på fordon som redan har fastnat, och skiljer sig från ”mattprodukter” eftersom de är installerade på hjulen, och de fortsätter att ge det grepp som behövs för att komma tillbaka till stabil terräng.